Skånekretsen kallar till årsmöte och inbjuder till fortbildning

Skånekretsen i Historielärarnas förening kallar till årsmöte och inbjuder samtidigt till fortbildning, torsdagen 11 maj 2023

Skånekretsen anordnar före sitt årsmöte en kostnadsfri historisk rundvandring i Malmö, riktad till historielärare. Vi leds av Charlotte Rodenstedt som har utvecklat appen Be here then. Appen kan ta fram beskrivningar och äldre fotografier av hur platser och byggnader har sett ut vid olika tidpunkter i historien (se https://beherethen.se). Under turen stannar vi till vid några platser i Malmö och provar appen. Vi avslutar rundvandringen på Malmö universitet, i Scylla-huset, med en gemensam diskussion om hur appen kan användas i undervisningen. Skånekretsen bjuder på fika. Årsmötet påbörjas därefter i samma lokal.

Det maximala antalet deltagare på rundvandringen är 25 personer. Först till kvarn! Anmäl ditt deltagande till Marianne Sjöland, ordförande på sjolandmarianne@gmail.com, senast 27 april.

Varmt välkomna, både på rundvandring och årsmöte!

/Skånekretsens styrelse

För vidare detaljer, se fullständig inbjudan i pdf här: Skånekretsen inbjuder till fortbildning och årsmöte